Richard III ve Jarman Edward II

Richard’ın homiciphilia sadece cinayet beslenen olabilir beri, film, bu nedenle ahlaksız cinsel sapkınlık üzerinde evli cinsellik zaferini temsil, kötü bir sapıklık olarak Richard’ın erotik arzu ve yasal heteroseksüel yönelim olduğunu vurguladı erdemli Richmond tarafından kralın nihai yenilgiyi markalar. Sapkın cinsellik bu muhafazakâr, hatta gerici tedavi ile senaryo ve oynadığı, Ian McKellen, çağdaş sinemada çalışan en önemli açık eşcinsel aktörlerinden biri dayanan bir film şaşırtıcı görünüyor. Bir Richard III de zaman zaman onun uşak Tyrell Richard’ın eşcinsel cazibe ipuçları ve AIDS erken salgınları ile ilişkili eşcinsel hamamların uyandırmak görüntüleri içerdiğini dikkate alındığında böyle bir paradoks daha şaşırtıcı görünmektedir. Richard’ın / McKellen transgresif cinselliği bu ikili belirteçleri birleştirerek, filmin kendisi bir okuma tehlikeli savunmasız bırakır, eşcinsel erkekler ölümcül bir hastalık boyunca geçen kaynaklanan cinsel zevk için şeytan sayede 1980’lerin sonu ve 1990’ların eşcinsellik karşı tepki, karakteristik kendi ortaklarına ve onların aracılığıyla, toplumun geri kalanı için.

Frankenstein (1931), Görünmez Adam (: eşcinselliğin kendi paradoksal tedavisinde, McKellen film 1930’larda, Richard III eylem ayarlanmış olan aynı on yılda eşcinsel yönetmen James Whale tarafından yönetilen özellikle klasik Hollywood’un korku filmleri andırıyor 1933), ve Frankenstein Gelin (1935). Harry M. Benshoff Closet Monsters, içinde görüldüğü gibi “İngilizce dil korku filmi tarihi boyunca canavar figürü bir şekilde eşcinsel şekil için ayakta bir metaforik yapı olarak anlaşılabilir” (4) . Richard Shakespeare’in tasviri ona zaten bir canavar olduğundan bir korku filmi yıldızı ideal bir aday yapar:. (OED 3a) bir “brüt konjenital malformasyon bireysel” değil, aynı zamanda repulsively doğal olmayan karakter “bir kişi değil, sadece …